Program de perfecționare a cadrelor didactice care predau discipline economice în licee, scoli profesionale, centre de excelență și colegii
Programul este coordonat și aprobat de către Ministerul Educației și Cercetării al Republicii Moldova și acreditat de către ANACEC.
Relevanța programului pentru piața forței de muncă: Acest program de perfecționare echipează cadrele didactice cu cunoștințe și competențe actualizate, esențiale pentru a pregăti elevii și studenții să devină angajați sau antreprenori competitivi în economia deschisă a Moldovei. Prin înțelegerea mecanismelor pieței, a IMM-urilor și a principiilor economice, profesorii pot preda abilități cheie precum luarea deciziilor economice, gestionarea resurselor, inovația și planificarea financiară. În plus, programul facilitează colaborarea cu autoritățile locale și alte organizații pentru a oferi educație economică contextualizată și a contribui la dezvoltarea economică regională.
Scop: Programul își propune să îmbunătățească competențele pedagogice și metodologice ale profesorilor de discipline economice, să actualizeze cunoștințele lor economice și antreprenoriale, să dezvolte capacitatea de a stimula spiritul antreprenorial la elevi și să crească rolul cadrelor didactice în comunitate ca agenți de schimbare economică.
Module: „Didactica disciplinelor economice” - 10 ECTS/„Dezvoltare personală”, „TIC în educație” - 10 ECTS.
Unități de curs:
- Microeconomie
- Macroeconomie
- Antreprenoriat
- Marketing general
- Bazele contabilității
- Finante corporative
- E-business
- Economia turismului
Grup-țintă: Cadre didactice care predau discipline economice în licee, școli profesionale, centre de excelență și colegii din Republica Moldova. De asemenea, se adresează și celor care doresc să se încadreze în viitor în procesul educațional economic.
Competențe dobândite:
- Generale: Aplicarea critică a cunoștințelor, identificarea și evaluarea ideilor de afaceri, lucru în echipă, selectarea și evaluarea personalului, elaborarea planurilor de afaceri, aprecierea impactului social al profesiei, utilizarea tehnologiei interactive în predare și inițierea de proiecte sociale.
- Specifice: Analiza și generalizarea fenomenelor educaționale, adoptarea unui comportament metodic adecvat, aplicarea principiilor psihologice în educație și stabilirea de conexiuni între fenomenele educaționale.
Finalitate: Certificat CTICE și 10 credite pentru atestare.
